Van Tokyo tot hier.......

6 januari 2015 - Warkworth, Nieuw-Zeeland

zondag 4-1-2015

We beginnen de dag met een uitgebreid ontbijt.
En bekijken gelijkt welke metro en trein we vanmiddag moeten nemen om naar het vliegveld te gaan.
Vanavond vliegen we naar Auckland, en dat word een lange nacht.
Maar eerst ontbijten en een wandeling in de omgeving van het hotel.

De reis met de metro verloopt voorspoedig, maar we doen er toch nog 2 uur over om op het vliegveld te komen.
Op de stations zijn sommige aanduidingen niet echt duidelijk.
Je denkt naar spoor 3 toegaan maar komen bij uitgang 3 aan.
Het vliegtuig een Boeing 777 vertrekt om 18.30. Dank Agnes, voor de screen shots!
Bij New Zealand hebben ze een goede service, er is van alles te zien op je persoonlijke schermpje en je kan op elk moment van de dag/nacht wat te eten of drinken bestellen via datzelfde schermpje, digitaal luilekkerland.
En dat is wel prettig als je 10 1/2 uur in je stoel moet hangen.

Maandag 5 jan. 2015
We landen om 9.00 local time in het heerlijk warmeAuckland.
Na een belletje worden we opgehaald door een zilverkleurig busje met een Apple erop, um dat was dus Apollo. Het was druk, na een uur konden we de camper meenemen. Maar het was me wel een ding! 3.20 hoog en 7 meter lang! Het viel niet mee om met een jetlag ineens op het zuidelijk halfrond de weg te vinden voorbij Auckland, voordat je het weet zit je op een van de vele schiereilanden hier.
We doen boodschappen bij de Countdown in Auckland met de kortingspas (gekregen van Apollo) krijg je 10% korting.
We overnachten bij Orewa Beach parc. Hier maken we een wandeling langs langs het strand, een prachtig uitzicht op een coulissenlandschap van (schier)eilanden en bergen.

Dinsdag 6 - 1 - 15
Ton was al vroeg op om liep om 6 uur al fluitend naar de douche. Wat een heerlijk begin van de dag, met een boterham in de ene, en een kopje koffie/thee in de andere hand lopen we van de camper naar het strand, om te ontbijten.
Het uitzicht is overweldigend mooi, een OMG momentje.
En toch gaan we weer verder, hoewel je denkt, mooier kan het niet worden.
We nemen zoveel mogelijk de B wegen, zo zie je het meest van het prachtige landschap. De eerste stop is Puhoi, een mooi dorpje, het lijkt wel een openluchtmuseum, met een kerkje buurthuis en zelfs een piepklein bibliotheekje, allemaal wit met rode daken. Hier stoppen we voor koffie en in dit café bestaat het behang uit allemaal briefgeld, ooit eens meegenomen door diverse bezoekers, ook een briefje van 10 gulden! Wat voor Huib!
In Warkwurth bezoeken we een kolonistenmuseum en wandelen we door het park. Hier staan kauri bomen van 600 en zelfs 800 jaar oud. Helaas zijn er in het verleden veel van deze mooie rechte bomen geveld, ze werden o.a. gebruikt om masten voor zeilschepen van te maken.
En nu...zitten we in het donker bij Sandpit holiday parc dit verhaal aan jullie te schrijven, bij volle maan en het geluid van de branding.

1. Jeroentje:
    6 januari 2015
    Hey Ton en Ann, top die reis van jullie!! Genieten with a kapital G!
    Ik had m'n NZ album nog mee, maar het was er niet meer van gekomen naar Den Haag te gaan en aan jullie foto's te zien hebben jullie geen album nodig om te weten hoe super mooi t allemaal is daar. Genietse jullie twee en go with the flow! Much love JJ.
  2. Je hebt maar ene.....:
    6 januari 2015
    Graag gedaan, wat een mooie New Zealand Christmas tree ( zoals ze hem daar noemen) en........... bereid jullie maar vast voor het wordt nog veel mooier.

Groetjes
  3. Rob en Els:
    6 januari 2015
    Hoi Ann en Ton, het lijkt wel of we een hartstikke leuk boek zitten te lezen, gaaf.
  4. De Iljaatjes:
    6 januari 2015
    Wauw, wat een ervaring, het is genieten. Leuk om jullie ervaringen te lezen. Groetjes Peet en Yvon
  5. Marianne Wijnhamer:
    6 januari 2015
    Ha Anneke en Ton dat is weer lekker meesmullen! Bedankt daarvoor en veel plezier op jullie mooie reis!
  6. Luc:
    6 januari 2015
    Hallo, en dit is pas het begin! Ben ook benieuwd naar foto van Camper.
    Veel genieten.
  7. Jan en lisette:
    6 januari 2015
    Ik ga morgen een riolering vervangen dus jullie zijn niet de enigste die allemaal leuke dingen doen.
  8. Chantal en de rest van de postkamer:):
    7 januari 2015
    Wat ziet het er onwijs mooi uit!!
    Wat zullen jullie daar genieten zeg.
    Heel veel plezier en groetjes van iedereen uit de postkamer!
  9. Herbert:
    7 januari 2015
    hoi groetjes h en m petit

hopenlijk hebben jullie het erg naar je zin geniet er van