Site seeing in Santa Monica

2 maart 2015 - Santa Monica, California, Verenigde Staten

Maandag, 2-3-2015.

Vanmorgen dacht ik ineens een dag kwijt te zijn geraakt!!! Op de deurmat lag een krant met de datum; 3-2-15......hier in de States draaien ze dag en maand om, en ik was nog half slaperig dus had had het niet door.
Onze eerste actie van vandaag was NAAR DE APPLE WINKEL. Moet ik hier nog iets over uitleggen? Vast niet. Om 10 voor 9 stonden we kwijlend voor de deur samen met een stuk of 10 andere macgekken, tot het team gekleed in blauwe shirts en beanies klaar was met de peptalk van de dag en de deuren open gingen....waaah ..... Eerlijk gezegd, het leek erg veel op de Apple store in Amsterdam.
De tweede actie de Getty Villa; het Getty Center was vandaag dicht maar gelukkig is de villa wel open, je moet van te voren reserveren en dan kun je er gratis in.
Maar eerst met de streekbus naar Malibu (wat ik voorheen alleen maar kende als een soort likeur) en daar zien we boven op een berg de Getty villa al staan. We wilde al entoesiast naar boven klimmen maar werden teruggefloten door een dame, we moesten wachten tot de bus ons kwam ophalen voor een 2 minuten rit. Vreemd. Daar stonden we voor een enorme villa met vijvers, mozaïeken en fresco's.
Er stonden veel bijzondere kunstwerken uit de oudheid. We waren verbaasd zoveel Europese oudheidkundige schatten hier in Amerika te zien. Het Center en de villa zijn erfgoed van Paul Getty, een oliemagnaat. Heel bijzonder was een verzameling van kleine beeldjes uit de Cycladen van 2700 voor Christus.
Je kunt hier wel de hele dag rondwandelen, maar we wilden meer van Los Angelos zien en het was prachtig weer dus wij naar Santa Monica, want in het reuzenrad op de pier kun je heel L.A. in een keer zien. Wat een enorme stad! Maar we houden nog het meest van het leven buiten en hebben ons samen met vele andere prima vermaakt op het strand, waar men zich op veel manieren verplaatst, lopen, joggen, joggen met kinderwagen en hond (een man) joggen met kinderwagen en 3 honden (een vrouw) skateboard, skateboard met motor, skateboard met kind, skateboard met windsurfscherm, fiets, fiets met dikke strandbanden, zitfietsen, racefietsen, kortom we hebben onze ogen uitgekeken. Ook is het opvallend hoeveel mensen hier een zwervend bestaan hebben, oud en jong, die vaak wat verdwaasd rond lopen met vuilniszakken of kapotte koffers, ik werd er treurig van. Ja, dat kan iedereen overkomen, als het je tegenzit in het leven. Wat hebben wij toch enorm veel geluk.

1. Wietze:
    4 maart 2015
    Fijne vlucht en bedankt voor de mooie verhalen. Tot snel