Met de scooter rondje Rarotonga

28 februari 2015 - Rarotonga, Cookeilanden

Zaterdag, 28-2-2015

Vandaag een rondje Rarotonga, maar nu de andere kant op, en we nemen de nieuwe kaart mee. Het is behoorlijk warm, alsof er een warme föhn tegen je aan blaast. We nemen nu voornamelijk de binnenwegen, om wat meer van het echte leven op het eiland te zien, vrolijk lachende dames op de scooter, een knul met een enorme machete losjes in zijn riem gestoken op een brommertje, mannen in auto's met laadbakken met van alles en nog wat erin, families op weg naar het ziekenhuis, varkens aan een touwtje, de gevangenis, waar de crafts maken en mooie uitzichten op de zee en de bergen in het binnenland met hun grillige vormen en scherpe randen. Het is allemaal schitterend en verbazingwekkend. We zijn net op tijd in Avarua voor de lokale markt, waar we nog een dvd van een dans en zandgroeve hebben kunnen kopen om straks op de koude winteravonden bij weg te kunnen zwijmelen. Ton stond ook nog met een kokosnoten bh in zijn handen, maar zoiets draag je thuis toch niet, erg onpraktisch. We zien nog een leuk optreden van een dansgroep op het plein, de dames met bovengenoemde attributen (dat het allemaal goed blijft zitten is een wonder!) en rieten rokjes.
We hebben 'smiddags ook nog tijd om te gaan zwemmen en snorkelen, en dan moeten we met de bus mee, de vlucht is om 23.50, maar vertrekt pas om 1.36 de piloot geeft gas zodat de vlucht maar 9 uur i.pv. 10 uur duurt, het " Fasten your seatbelts " licht was continu aan.