Rondje Rarotonga met de scooter

27 februari 2015 - Rarotonga, Cookeilanden

Vrijdag 27-2-15.

Om 08:30 ontbijt, er staat van alles klaar, dus genieten weer.
Na het ontbijt huren we een scooter, en gaan we een rondje Rarotonga maken.
We nemen een kaart mee, want je kunt namelijk makkelijk verdwalen op dit ronde eiland, op de kaart staan ook de bijzonderheden. Wat we echter nog niet weten is dat op een andere kaart, weer andere bijzonderheden staan, dan moeten we morgen maar weer een rondje, misschien dan andersom het eiland rond.
We stoppen bij diverse stranden, winkeltjes, koffie tentjes en komen zo bij het Nationale Museum and Library. Hier is een mooie tentoonstelling over het reizen van de Polynesiers, en een video verslag van een cultureel festival van alle volkeren die over de Pacific Islands verspreid zijn, en op de een of andere manier aan elkaar verwant zijn.
Ook gaan we naar het begin van de Across The Island Track, maar ver komen niet, want het pad gaat over privé grond. Je moet toestemming hebben om verder tegaan, maar van wie staat er niet bij.
Wat er wel staat is eigenlijk ontmoedigend om aan de wandeling te beginnen.
Let op de Paper Wasp, kijk uit voor de Centipede, want deze is giftig, ga alleen met goed weer, neem regen- en warme kleding mee, goede stevige wandelschoenen, let op bij regen kunnen de riviertjes gevaarlijk zijn om over te steken. Vertel anderen dat je gaat wandelen, en wanneer je waar denkt aan te komen, ook moet je aan het begin en aan het eind van de track een log-wandelaarsboek invullen.
Wij besluiten om niet te gaan wandelen, het is 30 graden, en in de bergen hangen wolken.
Tegen het eind van de rondrit komen we bij Wigmore's Waterfall, Wat-er-val(t) is weinig tot niets. We zien een witte buis en ver moeten dat het water ergens boven word omgeleid en met deze buis afgevoerd.
Terug op de Resort gaan we weer de kajak ophalen, nu nemen we de GoPro mee, kijken of we het onderwater leven kunnen vast leggen. S'avonds blijkt dat het aardig gelukt is.
Omdat het vrijdag is, is er s'avonds, Happy Hour, met life muziek en drank voor de halve prijs, misschien een idee voor op het werk.
Een artieste van het eiland zingt de sterren van de hemel, het was gewoon bewolk dus zag je geen sterren. Maar het is een gezellige avond, Ann kon dan ook niet stil blijven zitten met deze ritmes en maakt de dansvloer onveilig. Aan het eind van het optreden hebben we een leuk gesprek met de zangeres, zij vertelde dat zij het optreden van Ann niet snel zal vergeten.
Ooh, en voor het slapen gaan, maken we nog jacht op een echt grote kakkerlak, hij zal ons ook nooit meer vergeten.
En we hebben een heerlijk laat diner bestaande uit mudcake en chips!