Vertrek LA

3 maart 2015 - Santa Monica, California, Verenigde Staten

Dit verhaal konden we niet uploaden, maar om het verslag compleet te maken zetten we het toch op de reisblog

Dinsdag, 03-03-2015

Vandaag vertrekken we van Los Angeles naar Amsterdam.

Om 10:00 worden we opgehaald, en om 13:50 vliegen.

Wel, het ophalen ging maar net goed, om 09:30 komen we in de lobby van het hotel, en zien we nog net op tijd een busje dat net wil weg rijden, de balie medewerker heeft ons niet gewaarschuwd. Maar het is goed gekomen, en de chauffeur, een man uit Iran geeft ons nog een mooie rit door de buitenwijk van LA richting het vliegveld.

Op LAX gaat het inchecken redelijk vlot, maar die Amerikaanse beveiliging...... Ik weet het niet. De handbagage hoeft niet open, gaat zo op de band door de scanner. Ann mag doorlopen door de metaal detector, en Ton gaat door de bodyscan, oh en de schoenen moeten uit.

We hebben het anders meegemaakt, tassen leeg halen, laptop of iPad en telefoons uit de tassen, en los door de scanner.

We krijgen nog een verrassing, 30 minuten vertraging, later horen we dat we in het paarden vliegtuig zitten. Er gaan een aantal paarden met deze vlucht mee, dat schijnt altijd op de dinsdag te zijn, en de paarden mogen hun vlucht niet missen, anders missen ze hun volgende race, of tentoonstelling. Om 14:40 vertrekken we.

Wat is LAX een groot vliegveld, echt enorm. Wanneer we over de startbaan razen, land en op de baan naast ons een ander groot vliegtuig.

We maken een scherpe bocht richting het oosten, en hebben een prachtig uitzicht op LA. Het landschap verandert, de stad word woestijn, word bergen en .... We hopen de Grand Canyon te zien.

1. J Zijderlaan:
    9 maart 2015
    hoi mooi dat jullie nog op tijd waren ,en nu maar weer aan het gewoonen ritme wennen ,ik zie je wel weer op de waard?