Little River

17 februari 2015 - Little River, Nieuw-Zeeland

dinsdag, 17-02-2015

En ondanks dat we bijtijds waren opgestaan moesten we hals over kop vertrekken uit de camping te Timaru, omdat we aan de praat raakten met onze oosterburen, althans van huis uit. We hebben eerst de scenic route door Timaru gedaan, maar omdat je zo aan het zoeken bent, heb je geen tijd om iets echt te bekijken zelfs niet om een foto te maken. Voordeel is, je leert wel goed samen werken, Anneke moet serieus aan wijzingen geven en opletten, Ton moet goed luisteren. Een goede oefening voor een cursus teambuilding ;-)
Eenmaal op de snelweg is het een eitje, maar wat zien we vandaag? Het lijkt wel of we al terug in Nederland zijn! Alles is hier plat! We maken een koffieshop in Ashburton, een middelgrote stad en Ton kijkt gelijk of hij niet een leuk Nieuw-Zeelands hoesje voor de i phone ziet. We raken aan de praat met de jonge verkoper en vermelden dat Ton een echte Mac-gek is met een kamer vol computers. Een "man-cave" , de jongen knipt begrijpend, waarschijnlijk heeft hij dat thuis ook. Is er ook zo iets als een "woman-cave" vraag ik hem. Hij aarzelt even, kijkt me angstig aan en zegt dan aarzelend "The kitchen", waarna hij gelijk wegduikt want dit is waarschijnlijk het moment waarop de meeste vrouwen artikelen naar zijn hoofd gaan gooien. Maar vandaag heeft hij geluk, het blijft bij een brede grijns.
Grinnikend lopen we weer verder en dan komt een laaaaaaaang recht stuk richting Banks Peninsula. Pas aan het eind zien we weer wat heuvels te voorschijn komen.
Via WikiCamps vinden we een leuk adres ; Little River Campground en dit is een echt paradijs! Een wilde tuin/bos met wandel en klimpaden, een open keuken koken onder een afdakje overal staan leuke dingen zoals een trampoline, schommels, een piano boven op de berg en een modder glijbaan. Oh Miranda dit zou je ook onwijs gaaf vinden!
We doen ons avondmaal met een gebakken ei en ruimen de miljoenen folders een beetje op. Het is een prachtige nacht vol sterren en niet koud.