Bimbi Park

25 november 2012 - Cape Otway, Australië

24-11-12
En vanmorgen een paar emoes voor de deur.....wegwezen dus ;). We gaan verder de Grampians in, maar krijgen eerst nog wat tips van Josephine en Rohan, de eigenaars van camping Halls Gap Lakeside. Dan door naar Halls Gap, een groot toeristisch circus. Maar gauw er door heen en dan komen we bij Brambuk een museum over de aboriginals die hier ooit geleefd hebben, indrukwekkend, je kan er zo een hele ochtend doorbrengen, helaas hebben we daar de tijd niet meer voor. Op naar de lookouts.....adembenemend, Barooka, The Balconies, en watervallen, Broken Falls het is overweldigend, niet in woorden uit te drukken, hoopt dat het beter lukt met foto's.
We gaan verder richting de kust . Een van de tips was Port Fairy. De vroegere naam van Port Fairy is Belvast Cove.Het moet een knus plaatsje zijn, met veel campings, waar van Belfast Cove ons aanbevolen is. En dat is een goede keus. De camping is klein maar van alle gemakken voorzien. We horen de merels hier zingen op de camping een vreemde gewaarwording dit zou kunnen betekenen dat we ongeveer even weg van de evenaar zijn als in Holland, maar dan in zuidelijke richting, wat dan ook een goed leefklimaat voor merels en spreeuwen zou kunnen zijn. Of dit klopt?
Ondanks de mooie keuken die we kunnen gebruiken, gaan we een hapje eten in dit leuke plaatsje, Port Fairy en maken nog een wandeling langs het haventje en daar zagen we een zeehond zwemmen!!
Op de terugweg richting de camping lopend horen we ineens een bekend starwars geluid, namelijk dat van R2D2, jullie allen natuurlijk wel bekend.
Dit bleek van de Australische Magpie af te komen, een soort zwart witte kraai, die heel veel verschillende geluiden kan maken.
Wat een dag weer....