Knobs Flat

7 februari 2015 - Te Anau Downs, Nieuw-Zeeland

Zaterdag, 7-2-2015.

En weer een hele koude nacht, maar de dag word mooi.
Vandaag gaan we richting Milford Sound, waar we morgen een boot tocht gaan maken.
Maar eerst vandaag op pad, na 5 km komen we bij Kingston, .................................. dat was dus Kingston.
En Ton wilde er nog gaan kijken, omdat er gisteren zeilboten op Lake Wakatipu zeilden, en deze gingen dus naar Kingston.
Maar totaal geen afslag gezien, staat ook niet op de kaart, en dus er voorbij gereden.
We kwamen dus uiteindelijk in Fairlight, hier staat 1 huis, toen naar Garston, hier staan 2 huizen en 2 hotels.
En toen kwamen we in Athol, een café annex winkel, tijd voor een bakkie.
En wat een leuke tent is dit, staat vol met speelgoed.
Van autootjes gemaakt van blik, tot de complete serie CAT grondverzetmachines.
Een hele verzameling VW busjes (hier zit nog een verhaal aan), model bootjes, en wat schets onze verbazing, iets waar de eigenaar trots op is een model van de zeesleper de Zwarte Zee.
Op mijn vraag of hij ook een Ozzie Roadtrain heeft, verteld hij dat hij chauffeur was op een Peterbild, en komt er een houten model te voorschijn van wel. .......... meter.
En nu kwamen we dus ook op de VW bus, de eigenaar heeft er een in een schuur staan, en deze is gebouwd in Duitsland, je verwacht niet anders, maar tegenwoordig bouwt men VW bussen in New Zealand.
Zijn VW bus, die meer dan 30 jaar oud is, en meer dan 4,5 ton gelopen heeft, rijd volgens hem beter dan de nieuwe bussen.
We rijden verder door een laagvlakte, een weidse ruimte waar je aan weerszijden de bergen ziet.
Via Mossburn, waar we een bijzondere camping zien en misschien op de terugweg overnachten, komen we bij Te Anau, we doen hier boodschappen en boeken een boottocht over de Milford Sound.
Een overnight cruise zit er niet in, alles is volgeboekt, dit komt omdat het een lang weekend is voor de Kiwi's, en eerlijk gezegd 1 nacht op de boot voor $380 pp is een beetje ...............
We rijden verder, langs weer een prachtig meer, Lake Te Anau, genieten van het uitzicht en stoppen geregeld voor een fotomomentje.
Ons doel voor vandaag komt in zicht, Knobs Flat, een basic campsite maar goed verzorgd.
We mogen een plek uitzoeken, en krijgen een korte rondleiding.
Ook krijgen we de tip om een wandeling te maken, volg de orange pijlen.
Dat doen we dus, en gaan via een smal pad en wadend door een riviertje, door een oeroud bos, waar enkele grote woudreuzen staan en op de grond liggen, bij een waterval. Het bos lijkt wel te zijn opgebouwd uit omgevallen bomen, waar de jonge bomen dan weer tussendoor groeien. Je voelt de grond veren en als je niet uitkijkt stap je in een gat tussen de boomwortel en weggespoelde aarde. Dit woud heeft eeuwen ongehinderd doorgegroeid, wat een verschil met b.v. de kaarsrecht aangelegde productiebossen  in Nederland.
Na deze wandeling gaat Anneke kokkerellen in de campkitchen en gaan we lekker vroeg slapen, dachten we, want 's nachts worden we weer helemaal gek van de .......sandfly's !!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Yvonne ( wanny):
    8 februari 2015
    oh wat een geweldige pracht moet zo een bos hebben. ik kan me gelukkig voorstellen dat ik erin loop. een oerervaring, lijkt me.
    paradijselijk.
  2. Herbert:
    8 februari 2015
    mooi verhaal groetjes van ons tot later
  3. Herbert:
    8 februari 2015
    oeps geen foto,s ???????????????????????????????????
    jullie mogen nog wel een maand vacantie nemen als je thuis komt
    om bij tekomen. doei