Naar de meren

6 februari 2015 - Kingston, Nieuw-Zeeland

Vrijdag, 06-02-2015
Oh wat was het koud vannacht, jongens we hebben gewoon met onze kleren aan geslapen, maar vanmorgen is het weer hoerahoera DROOG!!!
En na 25 km in zuidelijke richting te hebben gereden doemt daar alweer het eerste hoogtepunt van de dag voor ons op; het historisch hotel van Cardrona. Het staat er al sinds 1868 en sinds die tijd is er daar niets gebeurd, vermeld een bordje boven de bar. Een waslijntje met bh's, ooit eigendom van dames die mee hebben gedaan aan het quadrijden, doet echter het tegendeel vermoeden.
We raken daar aan de praat met een paar kiwi's, die graag een foto van ons willen maken, "Nice camera, we have about 20 of them, after we maken a Photo we just run" en vragen waar we vandaan komen oh Hollanders aardige mensen, maar van jullie weten we het nog zo net niet . Desondanks geven ze ons een kaartje, mochten we in de buurt komen van Invercargill, dan zijn we van harte welkom.
We rijden verder en genieten van het uitzicht, het dal van de rivier Cardrona die we volgen, wordt steeds smaller en we klimmen naar 888 meter boven zeeniveau.
Arrowtown is de volgende stop en het zou iets te maken hebben met Lord of The ring, hier eerbiedig LOTR genoemd. In ieder geval wij kunnen er niets van terug vinden. We zie een leuk winkelstraatje met heel veel toeristen. Een van de winkels had uitverkoop en daar hing een prachtig gebreide warmoranje vest voor maar $69,-!
Die wilde An wel passen! Bleek dat alleen het bijpassende minuscule dasje $69,- was.
Tjonge, we zijn hard weggehold! $ 269,- voor een vestje!
We rijden o.a. langs een gebergte dat heet de "remarkables" en ze zijn inderdaad opmerkelijk, de scherpe met sneeuw bestoven pieken priemen de lucht in.
Op naar Queenstown voor een tochtje met de gondola. Blijkbaar hadden meer mensen dat idee, de gehele Nieuw-Zeelandse bevolking stond in een rij te wachten om in de gondola te kunnen, als dat geen synergie is. We bedachten dat we waarschijnlijk onderweg veel mooiere uitzichten zouden krijgen en zijn toen lekker door gereden naar Glenorchys . Inderdaad een prachtige route langs een enorm s-vormig meer van diverse kleuren blauw omzoomd door bergen. Ik zou zeggen kom dat zien allemaal, maar niet allemaal te gelijk ;-) Het meer is enorm groot, maar ook diep, gemiddeld 200 meter en op sommige plaatsen 400 meter . Ik verwacht elk moment de kop van Nessie boven water te zien komen.
Behalve de  Whitebait is BLAT ook een befaamd gerecht, het is een broodje met bacon, lettuce and tomatoes en erg lekker! En, na een tijdje onvrijwillig donor te zijn voor duizenden sandfly's , is het ook wel gezond, en we verlaten Glenorchys met gevulde buikjes.
Het is al een uur of 4 dus we gaan in een keer door naar het zuiden, Kingston. Totdat we bij een prachtig plekje komen onder de bomen aan het meer. We laten Kingston voor wat het is, we gaan wild kamperen, wrraww!

De vele mooie foto's volgen nog.

1. Yvonne ( wanny):
    6 februari 2015
    zijn jullie het rekenen al verleerd? ( 2 maal 69 is niet 269!!)
    jullie beginnen goed in de terminologie te komen en voelen jullie meer op je gemak. leuk om te lezen!
  2. Yvonne ( wanny):
    6 februari 2015
    is een kiwi een nieuw zeelander of spreken jullie tegenwoordig met vogels en vruchten, die jullie in de maling nemen?
  3. Hans mergler:
    6 februari 2015
    leuke verhalen ton maar ik verwacht geen koud weer in nieuw zeeland gr hans m
  4. Herbert:
    6 februari 2015
    ben echt benieuwd naar de foto,s
    nog fijne dagen
  5. Herbert:
    6 februari 2015
    ik stond van ochtend in de groente winkel
    met een kiwi te praten gaat die banaan ze eigen de mee bemoeien
    hihihihihihihihihhi
  6. Lony:
    6 februari 2015
    Ik ben al jaren opzoek naar oude vrienden die vanuit Enschede naar Invercargill. emigreerden. Als jullie in de buurt komen wil je dan eens in het telefoonboek kijken? Hij fokte daar honden.
    Tops en Nico Kooy(i?)