Rondje Coromandel

13 januari 2015 - Tairua, Nieuw-Zeeland

Dinsdag 13 januari 2015

Vanmorgen tijdig vertrokken uit Miranda.  Vandaag bezoeken we het schiereiland Coromandel. Het is zeker de moeite waard en ook het plaatsje is leuk, gemoedelijk.
Met veel plekken waar je heerlijk koffie kan drinken en daar was ik net aan toe en Ton was toe aan WiFi en geheel verkwikt beginnen we het 2e deel van onze reis. Fasten your seatbelts! Het is een wilde tocht door de binnenlanden waarbij Ton manhaftig met de 8 meter lange bus door het gravel in de haarspeldbochten scheurt en Anneke zich met een hand en voet vastklampt aan de auto en met de overgebleven lichaamsdelen de navigatie probeert te bedienen. En het is gelukt ! We zijn nog helemaal heel en zitten voldaan achter een enorm bord fish & chips in het plaatsje Tairua. Je kunt in dit plaatsje leuk wandelen, de wandelpaden lopen hier door de achtertuinen heen en mensen leven hier echt buiten. Je ziet ze lekker op een bankje of in de achterkamer met een schuifpui of lekker in een hangmat, en zij groeten ons, voorbijgangers op weg naar het strand. Die branding is hier geweldig, de golven zijn enorm hoog en krachtig, we worden omgegooid door de golven en nemen het halve strand in ons badpak mee de camper in.

1. Han Maksymiak:
    13 januari 2015
    Ton en Anneke, ik waan mij bij het lezen als was ik zelf op reis. De realiteit is, dat het hier de hele ochtend al regent.Veel reisgenot nog.
  2. Irene Cortenbach:
    13 januari 2015
    Ga gelijk de plaatsen waar jullie zijn en geweest opzoeken.

Groetjes Irene en véél plezier beiden, dát zal wel lukken!
  3. Dini mersman:
    13 januari 2015
    wat een belevenis en hier wil het maar niet op houden met regenen,

nog veelplezier en beddankt voor de prachtige verhalen

groetjes je arme natte en koude moeder daaaaaaaaaaaaag
  4. Je hebt maar ene.....:
    13 januari 2015
    Hoe is het toch mogelijk dat jullie camper een meter langer is geworden? Ik ben benieuwd en ik ga nog wel even door met werken ;-(
    Groetjes
  5. Rob en Els:
    13 januari 2015
    Verdrietig word ik van deze mooie verhalen. Echt niet hoor fantastisch.
  6. 13 januari 2015
    He Ton en Ann, ik wist niet dat Ann zoveel kon eten. Wat een mooie foto's geniet ervan en houdt ons op de hoogte met mooie verhalen. Ann neem je het hondje mee????
  7. Petra kamphuis:
    17 januari 2015
    Wat een prachtige reis. Dini en ik wilde jullie al tegemoet komen.
  8. Irene Cortenbach:
    19 januari 2015
    Vraag me af, zouden jullie daar niet willen blijven?? Nee he, dan wordt er niet meer rond gereisd :0)
    Véél plezier!