Tokyo

4 januari 2015 - Tokyo, Japan

3 -1-2015
In Nederland is het misschien nog 2 hier al de derde, vandaag hebben we een hele dag in Tokyo. We maken een goede start en verdrijven bij Starbucks de laatste restjes van de jetlag met een heerlijke latte en een wrap, gezeten voor het raam.
Heerlijk mensjes kijken en dat zijn voor het grootste deel de Japanners zelf, die zich wandelend of joggend door de straten begeven.
We gaan eerst naar Meji Jingu een van de meest bekende tempels. We proberen zoveel mogelijk via de parken te lopen, maar dat lukt niet erg, er staat een hek om en de meeste ingangen zijn afgesloten. Het is rustig op straat zelfs bijde beruchte 5  splitsing' Maar dit verandert zodra we in het Meji park komen, hier lijkt heel Tokyo zich te hebben verzameld, en met z'n honderden staan we 3 kwartier in de rij om.....ons geld weg te gooien! Want als we uit eindelijk bij de tempel aan gekomen zijn zien we tot onze verbazing zien we dat iedereen daar geld over het muurtje gooit (en waarschijnlijk een wens doet). Hierna gaan de meeste mensen weer weg, behalve enkele "die hard" shintoisten, die een offer kopen en de hele ceremonie doen.
Onderweg zien we verschillende rituelen uitgevoerd worden...het reinigen van handen en mond bij een speciale bron, buigen voor een ingangs poort en ook zien we mensen door een grote ring van stro lopen steeds weer opnieuw. En vlak voor de tempel; 2 x buigen 2 x klappen, klingel de bel en nog een keer buigen. Het heeft ongetwijfeld een diepere betekenis maar die ontgaat ons buitenstaanders.
Daarna is het go Sith The flow richting Harajuku en ook daar is het een drukte van jewelste, we komen in een drukke winkelstraat waar je ook veel gothic en lolita types tegenkomt, maar het leukste vinden we nog de verkoopsters die tegen elkaar opschreeuwen met hun hartvormige megafoons.
Het is inmiddels al een uur of vijf en we gaan richting hotel en hopen nog enkele tempels tegen te komen. Hierbij worden we zeer goed geholpen door een passerende Japanner die helemaal meeloopt naar een nog verlichtte tempel en ook nog een foto van ons maakt. Een heerlijke Japanse maaltijd maakt het dagje compleet en voldaan hobbelen we naar huis. Zo komt het dat Anneke nu dit stukje aan het typen is terwijl Ton al in dromenland verkeert ;-)

1. Rob en Els:
    4 januari 2015
    Wat een gekrioel. Jullie zullen wel reuzen zijn t.o.v. de japanners. Leuke fiers trouwens. En als ik mocht kiezen tussen die rode auto of de "De Lorean" doe die dan maar. mooi van lelijkheid. Leuk verhaal. Groetjes Rob en Els P.
  2. Annelies Lescure:
    4 januari 2015
    een mooie impressie met de foto's erbij

wat een fiets, mooi en daar blijft het bij.

leuk groet Annelies
  3. Hans mergler:
    4 januari 2015
    hallo ton en an geniet ervan !leuk verhaal
  4. Wim rodenburg:
    4 januari 2015
    ton en anneke wat een mooiefotos
  5. Dini mersman:
    4 januari 2015
    geweldig werden jullie gek van al die mensen

wel een hele belevenis en dat is nog maar het begin geniet maar kinderen ma en kees
  6. Petra:
    4 januari 2015
    Wat heerlijk weer om jullie verhalen te lezen... jullie zijn pas begonnen, maar al zoveel meegemaakt!!! Hebben jullie nog die ' pannenkoek ' op? Geniet nog ff van de jappies, bijna de kiwi's! Haha!! Xx
  7. Johnkoorevaar:
    5 januari 2015
    Ton jij voelt je daar helemaal een reus met al die dwergen pardon ( kleine mannen ) , en kon je niet aan die andere kant van die muur gaan staan , om dat geld op te vangen , en als jullie terug komen staat die toog van stro boven aan de trap op je werk om je toch een gevoel gegeven dat je nog op vakantie ben , nou Anneke en ton wij blijven jullie volgen heb een leuke trip
  8. Pacific Island Travel:
    5 januari 2015
    Beste Ton & Anneke,

Wat leuk om jullie reisverhalen te lezen! Fijn dat jullie genieten!
    Blijf dat vooral doen op deze mooie bestemmingen! Heel veel plezier! En ik blijf jullie volgen :-)

Groetjes,

Sylvie Jansen