Pambula Beach

1 december 2012 - Pambula Beach, Australië

01-12-2012 Oh ja nog even over het hotel van gisteren; we gingen erheen om te eten en de trap van de Riverina te bekijken. Niet wetende dat er een heel spektakel aan de gang was, het hele dorp inclusief toeristen was in de bar samen gekomen voor een verloting in Bingo stijl. Ook aan ons probeerde het pittige bingo dametje loten te slijten, maar ineens begrepen we geen Engels meer ;-). Erg grappig om te zien dat iedereen dan meedoet, bij elkaar gaat zitten in de tuin en trots de gewonnen prijzen laat zien. Maar vandaag leveren we de sleutel in bij de aardige gastvrouw van het motel te Cann River en vervolgen de reis naar het noordoosten op de Princess Highway. De eerste stop is bij Gipsy Point we kijken op de steiger naar het enorme meer voor ons en ontmoeten een ouder stel in een tot camper omgebouwde bus met een 4wd op sleep erachter. Zij waren al tijden op reis, voor de 3e keer Australië rond en Europa hadden ze ook al gedaan. Wat een leven! Dan gaan we de grens over. We laten Victoria achter ons en zijn in New South Wales, en hé daar horen we de Bellbird weer. De vorigekeer dat we hem hoorden was hij alleen, maar nu horen we er honderden, lijken wel kerst klokken, horen en zien vergaat je ;). Ook bij Boydtown stoppen we bij de baai en kijken hier uit over het water, dit is helemaal recreatiegebied, je vind er vakantiehuisjes een restaurant en een parkeerplaats, de meeste mensen gaan hier varen of vissen, of allebei. We hebben nog maar weinig wandelpaden aangetroffen in deze omgeving. Op de heuvel zien we een wel ruïne van een kleine kerk en een oud graf uit 1847. En dan gaan we naar Eden, en wie wil dat nou niet? Hier eten we wat aan de haven, gaan dan naar het uitzichtpunt boven en zien...dolfijnen! Uiteindelijk is het eindstation voor vandaag Pambula Beach, we slenteren langs het strand klimmen over de rotsen, zien de cunjevol, een soort oesters, spugen en een bijna gestrande octopus. Om de hoek meandert de Pambula River.

1. Marianne Wijnhamer:
    1 december 2012
    Willen jullie nog wel terug?
  2. Mieke:
    1 december 2012
    Mooie foto van je Ann, met die kerstmuts op ;-)
    Geniet nog vd fraaie omgeving, de fijne temp. en 't relaxte leven i/d outback. Ontbijten bij 'n beekje met 'n zonnetje, forget it. Hier is 't scenario: autoruit krabben, met ontbijt tussen je kaken i/h donker i/d file, stukken minder idyllisch dan jullie ochtendritueel. Dussss, enjoyyy. Tot gauw, mieke
  3. Arnold:
    1 december 2012
    jullie hele vakantie lijkt wel een natuurfilm.
    Maarrrrrrrrr............, wij hebben sinterklaas, chocoladeletters, pepernoten en een hoop nattigheid.
    Geniet er nog maar goed van.
    Kijk uit naar jullie volgende avontuur.
    Groetjes, Arnold
  4. Charles Pont:
    2 december 2012
    Het zijn weer prachtige foto's,die stok waar die hond in bijt die heb toch wel laten liggen.
    Geniet nog van de resterende tijd.
    Groetjes, Margret en Charles
  5. Jolanda en Bert:
    3 december 2012
    een paar dagen niet kunnen lezen, maar jullie willen niet meer terug warme dagen wij hier snee. De natuur is werkelijk schitterend en het is jammer dat je soms niet meer tijd hebt. Dit doe once in a lifetime. geniet na van de reis en tot mails
  6. Je hebt maar ene.....:
    4 december 2012
    Hoi Ton en Anneke,

Geniet nog van de Great Ocean Road en al het moois in Australie, voor je het weet moet de kerstboom weer opgetuigd worden. Mooie bomen heb je trouwens ook in Australie.:-)

Heel veel groetjes Den en Agnes