Whangarei

8 januari 2015 - Whangarei, Nieuw-Zeeland

Woensdag 7 januari 2015

Vandaag een flinkstuk gereden, van Sandpit naar Whangarei.
We hebben een deel ervan op de B wegen gedaan, hele mooie uitzichten over de bergen en het binnenstromende water. Helaas is het vaak niet mogelijk om snel even te stoppen met ons Apollo gevaarte, en hangen we met de camera uit het raam te oh-en ah-en.
En zo hebben we er weer een momentje bij, naast het OMG-momentje en het DidYouSeeThat-momentje dus nu Oh-ah-momentje
Vanwegen de tijd nemen we ook een stuk highway en deze is op sommige stukken ook erg mooi, en gaat een stuk sneller.
Een korte stop bij Waipu om naar het strand, de best hevige branding en de mangroven te kijken en verder naar Ruakaka voor de boodschappen, en daar.............
Daar kwamen we erachter dat onze pinpassen het niet deden hier in Nw Zeeland,
erg vervelend....donaties zijn welkom haha !
Hopelijk is het een tijdelijke internet storing. Gelukkig hebben we ook een credit Card, en die deed het wel, vreemd.
phoe phoe ........ we kunnen weer eten halen.

Inmiddels hebben wij een mooi plekje gevonden op een kleine camping, en een wandeling gemaakt door het bos langs de rivier.

Inmiddels hebben we een reactie van Agnes gehad, die als ervaren reizigster ons uit de brand heeft geholpen. Sinds 2013 moet je voor je naar het buitenland gaat je bankpas op "wereld" zetten, wisten jullie dat? Nou, wij niet! Ton heeft een wereldpaspoort en die was op Europa gezet door een medewerker van de bank.

's avonds nog een wandeling naar het centrum en natuurlijk naar de haven van Whangarei gemaakt en dit is zeker de moeite waard om nog bij daglicht te zien.
Dat gaan we zo doen, tot ziens.

1. Je hebt maar ene.....:
    7 januari 2015
    Weet nog niet wat een OMG momentje is, en stoppen met de camper doe je gewoon door op de rem te trappen. Les 1 als er meer dan 4 auto's achter je zitten ga da een stukje opzij en laat ze passeren zelfs over de doorgetrokken streep ( werd ons verteld door agenten tijdens onze eerste dag rijden in NZ.) Je zal zien dat alle Kiwi's je belonen met een dikke "duim ". Dat wordt alleen dan wel weer wennen als je dat in Nederland doet dan wordt je beloond met een prent en een dikke middelvinger!!! Veel plezier en geniet ervan, toeristen kunnen gewoon even stoppen, relax je bent in NZ.
    Groetjes Den en Agnes
  2. Rob en Els:
    7 januari 2015
    Dat is een rijdende villa, mis op dat strand wel iets van een pier, moeten we al geld overmaken ?
  3. Johnkoorevaar:
    7 januari 2015
    Jullie rijden in een mooie camper , als je niet kan pinnen kan je geen geld opmaken ook , trouwens ze hebben daar ook voedselbanken,een
    lekkere temperatuur hebben jullie daar, nou luitjes tot het volgende verhaal , en als je problemen houdt met pinnen dan sturen we wel voedselpakketten,goeie reis verder
  4. Steef:
    7 januari 2015
    Ik ben inmiddels een liefdadigheidsactie begonnen op bc de Waard. Omdat jullie pinpassen het niet doen. Hoop dat het wat opleverd. Hou vol, hulp is onderweg.
  5. Cees tomas:
    8 januari 2015
    Lekker dan ton met je pin ga je nu langs de kant zitten te wachten op een goed dadige kangaroo
  6. Yvonne:
    8 januari 2015
    Ja dat van die pinpas op werelddekking zetten wist ik wel , hebben jullie dat voor Australië 2 jaar geleden dan niet hoeven doen ??